You are currently viewing סוליית הטבע של ד"ר פלקס – 6 שכבות הנוחות

סוליית הטבע של ד"ר פלקס – 6 שכבות הנוחות

לאחר שנים של דומיננטיות של מותג ד"ר פלקס בענף הנעליים האורתופדיות במכוני האורתופדיה ברחבי ישראל, החל מותג ד"ר פלקס לכבוש את היעד הבא – נעלי נוחות הפונים גם לקהל הצעיר. עם סל כלים מגוון וניסיון של עשרות שנים פיתחנו את סוליית הנוחות של הדור הבא. רפידת נוחות עשויה מספר שכבות עשויות חומרים מגוונים אשר מקנים את תכונות החומר הטבעיות שלהם ליצירת המוצר המושלם.

שכבת EVA בצפיפות גבוהה – EVA הוא פולימר אלסטומרי ממנו ניתן לייצר חומרים שהם דמויי גומי ברכות וגמישות. החומר בעל בהירות טובה ובוהק, עם קשיחות גבוהה בטמפרטורה נמוכה, עמידות טובה בפני סדקים, עמיד למים, דבקים חמים ועמידות בפני קרינת UV. שכבת הEVA משפרת את עמידות הנעליים בפני שחיקה ומספקת בלימת זעזועים ראשונית בעת הדריכה.

שכבת פשתן – בד הפשתן, חזק מאוד, סופג ומתייבש מהר יותר מכותנה. משמש לחיזוק עמידות הסוליה תוך שמירה על גמישותה.

שכבת שעם טבעי – שעם הוא חומר עצי, נקבובי וגמיש, אשר נמצא בקליפות צמחים וכיום משמש את האדם למגוון שימושים. גמישותו של השעם ואי חדירותו לנוזלים הופכות אותו לחומר ורסטילי המאפשר שימוש במגוון רחב של שימושים.

פעילי איכות הסביבה מעודדים את תעשיית השעם, שכן היא מתבססת על מקורות מתחדשים ותוצריה קלים למיחזור. בניגוד לתעשיות העץ האחרות, תהליך הייצור הייחודי של השעם אינו פוגע בעץ עצמו. קליפת העץ מתעבה כל שנה בכמה מילימטרים עד שהיא מגיעה לעובי הרצוי (בין 2 ל־5 ס"מ). כל עץ מקולף רק אחת לעשר שנים, ובין קילוף לקילוף נותנים לעץ להשתקם ולנוח.

שכבת השעם דחוסה היטב ומעוצבת במנח אנטומי אידיאלי לצורך הקלה על השרירים בפועלים בעת ההליכה ו/או העמידה.

שכבת יוטה – יוטה היא חומר מתכלה לגמרי שניתן גם למיחזור, ועל כן זהו חומר ידידותי לסביבה. שכבה זו משמשת בעיקר למניעת לחות ולאוורור שכבת הלטקס העליונה.

שכבת גומי טבעי – לָטֵקְס (על פי האקדמיה העברית ללשון: צֶמֶג) הוא תחליב שמקורו בדרך כלל צמחי, והוא משמש להכנת גומי. לטקס טבעי הוא תחליב המופק מצמחים ומורכב מפרוטאינים, אלקלואידים, עמילן, טריגליצרידים, טאנין, שרף ועוד. שכבת הגומי מספקת ריפוד רך ואלסטי בעת הדריכה.

שכבת עור זמש – חומר חזק, גמיש ועמיד המתקבל משיזוף, או טיפול כימי של עורות בעלי חיים, לרוב מתעשיית המזון. למאפייני העור ועמידותו אין תחליף ועל כן הוא נחשב כאחד החומרים הטובים בעולם ההנעלה. שכבת העור משמשת לספיגת לחות מכף הרגל ולמגע נעים ומלטף של כפות הרגליים.

מקורות מידע: ויקיפדיה ערכים: אתילן ויניל אצטט, פשתן, שעם, יוטה, לטקס, עור.

כתיבת תגובה